viernes, 28 de abril de 2017

Cònica a l'aula

En aquesta activitat de l'assignatura de dibuix artístic, hem treballat l'elaboració de dues còniques d'interior a l'aula de dibuix.
Vam treballar la cònica central que només té punt de fuga, i la cònica obliqua que té 2 punts de fuga. Totes dues làmines van estar treballades en 1h 30min a classe.

Cònica central
Làmina 50x70 cm.
Tècnica: bolígraf i retolador.
A la cònica central vaig iniciar el meu dibuix situant la línia de l'horitzó i situant el punt de fuga més o menys pel centre de la làmina. Un cop realitat això, directament amb bolígraf començo a situar el mobiliari a terra i seguidament alçant-lo així ens podem evitar errors. Un cop aixecat els mobles i la situació del dibuix, passem a realitzar el tractament lumínic, en aquest cas comencem a tastar la tècnica del retolador humitejat amb aigual per ressaltar ombres i l'ambientació.






Cònica Obliqua
Làmina 50x70 cm.
Tècnica: bolígraf i retolador.
La segona làmina és una cònica obliqua de 2 punts de fuga. Segueixo el mateix procediment inicial d'abans situant la línia de l'horitzó que torna a estar pel mig de la làmina i situant els dos punts de fuga. Un cop fet això senyalem l'aresta base sobre la qual començarem a fugar totes les línies. En el meu cas jo començo per la cantonada de la classe i segueixo el mateix procediment d'abans per estalviar-me errors. Aixeco la figura a partir de situar-la primer a terra. La tècnica emprada és la mateixa que l'anterior, bolígraf i tractament lumínic amb retolador aiguat.

La veritat és que aquesta activitat m'ha resultat reveladora a l'hora de l'ús d'aquesta tècnica nova que és per mi el retolador, m'ha agradat molt i no sabia que fos tan senzilla d'usar.

Les fotografies estan retocades amb VSCO cam

No hay comentarios:

Publicar un comentario