viernes, 17 de febrero de 2017

Figura humana en moviment

Dibuix de moviment amb model femenina
Primera sessió
Postura de 1 minuts
Materials Tinta xina amb esponja i carbó
premsat amb hoyin
A dibuix artístic hem provat l'experiència del dibuix en moviment. Per a mi ha sigut una experiència molt divertida que m'ha permès realitzar tècniques diferents d'expressió de dibuix. Per fi no assisteix l'anatomia perfecta sinó que hem pogut expressar la figura humana tal com la sentim.

Hem realitzat dues sessions de 2 hores de dibuix de moviment

Aquesta activitat consistia a buscar una manera diferent d'expressar l'anatomia de la model, de captar el moviment femení que proporciona.

El suport sobre el qual treballàvem eren fulls retallats per nosaltres d'una manera no massa curada en diferents materials i mides a les quals tu fossis preferent. Personalment m'ha resultat complicat reduir el meu format, ja que la meva gestualitat em facilita fer dibuixos més grans.

La professora ens va deixar triar la tècnica, el tipus de paper i el format. A la primera sessió vaig començar amb una esponja mullada amb tinta xinesa diluïda en aigua i carbó premsat amb hoyin. Així combinava tècnica seca amb humida i comprovava per mi mateixa el resultat.

Dibuix de moviment amb model femenina
Segona sessió
Posició de 5 minuts
Materials: Tinta xina i canya de bambú
Durant aquesta sessió la model començà fent postures llargues d'uns 20 minuts reduint el temps fins a arribar al punt que no para de moure's i havent de realitzar els dibuixos per retentiva.

A la segona sessió vaig canviar la tècnica fent servir tintes de 2 colors (blau i negre) aplicades amb esponja i delineant amb una canya de bambú. La model va començar fent poses de 15 minuts.

La meva forma de realitzar els dibuixos va ser primerament agafant l'esponja amb tinta i esquitxant les sones més volumètriques creant com un tros de cos no figuratiu. Un cop tenia les taques ratllava amb el carbó premsat o amb la canya de bambú i tinta i dibuixo les línies que són necessàries per poder entendre la figura humana.

Crec que en aquest àmbit del dibuix amb pràctica puc arribar a perfeccionar el meu traç i crear uns bons dibuixos.

Recomano a tota persona que li agradi el dibuix, fer aquesta experiència tan alliberadora que t'obra la ment.

Les imatges estan fetes amb el mòbil i tractades amb VSCO.

Dibuix de moviment amb model femenina
Segona sessió
Postura de 3 minuts
Materials tinta xina i canya de bambú 





No hay comentarios:

Publicar un comentario